10 motive solide pentru a consuma frunze de păpădie

Păpădia este cunoscută ca fiind una dintre cele mai bogate plante medicinale, cu valoare terapeutică pentru sănătatea noastră. În ultimii ani, studiile medicale pe păpădie în universități prestigioase au dovedit câteva dintre puternicele efecte benefice ale acestei plante asupra organismului nostru.

1. Sub formă de ceai, păpădia ajută la pierderea în greutate

În afară de faptul că această plantă este considerată una dintre cele mai eficiente pentru slăbit, este și la îndemână, ieftin și ușor de folosit în curele de slăbire, mai ales primăvara, când păpădiile se găsesc din belșug. Ceaiul de păpădie are un puternic efect detoxifiant și diuretic.

Se găsește și în comerț, dar se poate prepara și acasă.

Se pun la fiert 25 de grame de frunze uscate sau de rădăcină de păpădie într-un litru de apă, pentru 10 minute. după ce dă în clocot, se stinge focul, se acoperă cu o farfurie și se lasă așa timp de un sfert de oră. După aceea, se strecoară și se bea ceaiul neîndulcit.

Pentru o cură de slăbire, este recomandată consumul a trei căni cu ceai de păpădie pe zi.

Atenție însă, consumul de ceai de păpădie sau orice alt gen de ceai pentru slăbit, se face cu moderație și, eventual, sub supraveghere medicale, întrucât aceste ceaiuri sunt diuretice și pot duce la deshidratare gravă și nu numai.

2. Frunzele de păpădie sunt bogate în calciu

Aceste frunze au un conținut semnificativ de calciu, o singură cană de frunze tăiate conține 103 miligrame ( 10% din doza zilnică recomandată ).

Se pot adăuga două sau trei căni de frunze la un smoothie preparat din fructe bogate în calciu ( papaia, smochine, kiwi ) pentru a obține un smoothie verde care conține mai mult calciu decât orice alt produs lactat.

3. Frunzele de păpădie sunt și o sursă minunată de fier

La fel ca frunzele proaspete de pătrunjel, și frunzele de păpădie conțin o cantitate semnificativă de fier. O cană de ceai de păpădie conține 1,7 miligrame de fier.

4. Frunzele de păpădie se bucură de un număr scăzut de calorii

O cană cu frunze de păpădie tocate, din care se pot face cam șase căni de ceai, are numai 26 de calorii.

5. Ceaiul de păpădie are proprietăți anticancerigene și antiinflamatoare

Nutrienții prezenți, în cantități mari, în frunzele de păpădie pot contribui la reducerea riscului apariției cancerului, a sclerozei multiple, a cataractei, la reducerea apariției atacului cerebral și la reducerea degenerescenței musculare cauzate de îmbătrânire. Păpădia este antiinflamatoare, având efect benefic și asupra bolnavilor de astm și de alte boli inflamatorii.

6. Frunzele de păpădie sunt bogate în antioxidanți

Sunt o sursă minunată de antioxidanți precum vitamina A , în forma carotenoidului antioxidant – betacaroten și vitamina C care ajută la facilitarea absorbției de fier în organismul nostru.

7. Ajută la detoxifierea și curățarea organismului nostru

În cazul unei cure de primăvară, în vederea curățării organismului, frunzele de păpădie sunt o alegere excelentă.

Se pot consuma sub formă de smoothie, împreună cu alte legume și fructe sau verdețuri, sau sub formă de ceai, sau în salate.

Conform studiilor, substanțele din păpădie ajută la curățarea eficientă a ficatului.

Smoothie din frunze de păpădie:

Se pun în blender câteva frunze și tulpini de păpădie, o mână de urzici, o mână de spanac, o babană, lapte sau apă, miere și zeama de la o jumătate de lămâie. Este o băutură extrem de bună pentru a detoxifia întregul organism, pentru a combate anemiile și a reduce stresul și oboseala.

8. Fruncele conțin proteine în proporție de 14%

În mod neașteptat, aceste frunze au chiar mai multe proteine decât spanacul, planta celebră pentru acest lucru, și conțin toți aminoacizii esențiali. O cană de frunze tocate conține 1,5 grame de proteine.

9. Izvor de multivitamine

În afară de vitamina A și C, fiecare cană de frunze tăiate de păpădie este o sursă excelentă de vitamina B1, B2, B6 și, în special, vitamina K.

10. Conțin o cantitate semnificativă de minerale necesare organismului nostru

Frunzele de păpădie au un conținut bogat de minerale, cantități importante de fier și de calciu, precum și cupru, fosfor, mangan, magneziu și potasiu.