Se ştie deja că japonezii sunt cea mai longevivă naţie. Plecând de la acest aspect, oamenii de ştiinţă au încercat să afle care sunt factorii care contribuie la acest rezultat. Japonia continuă să fie în topul clasamentelor globale în ceea ce priveşte longevitatea. Plecând de la statisticile pe această temă, oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că există câţiva factori care contribuie la acest rezultat.

Iată cum reușesc să trăiască 100 de ani și să fie supli și sănătoși:

Fără desert

Japonezii obişnuiesc să încheie masa cu un fruct sau un ceai verde, în loc de o prăjitură. Dulciurile sunt consumate, eventual, la o altă masă, după-amiaza, cu o cafea, iar porţiile sunt mai mici decât în Occident. Japonezii consumă, în medie, 48.8 g de zahăr pe zi, în vreme ce britanicii, de pildă, ingeră 100.4 g zilnic, arată datele FAO.

Algele marine

Sub forma de alimente, pulbere sau comprimate, algele sunt consumate de mii de ani de popoarele orientale şi din extremul orient pentru conţinutul lor bogat în proteine, oligoelemente şi vitamine. chinezii şi japonezii le folosesc şi astăzi pentru proprietăţile lor afrodisiace şi împotriva îmbătrânirii precoce. în scoţia şi irlanda se fabrică pâine din alge, iar în Japonia, algele intră în compoziţia unor produse de patiserie şi dulceţuri.

Nu mănâncă până se satură

Datorită acestui fel de mânca, japonezii consumă cu 10% mai puţine calorii zilnic decât britanicii, spune Naomi Moriyama, autoarea cărţii Japanese Women Don’t Get Old Or Fat. Sunt de preferat porțiile mici cu mâncare variată celor mari cu un singur fel de mâncare. Acest obicei ne poate aduce o serie de avantaje: câte puțin din fiecare înseamnă o alimentație variată, vei mânca o sigură dată din acea mâncare și vei petrece mai mult timp la masă, ”un lucru bun din punct de vedere nutrițional”.

Dieta cu soia, peşte şi legume

În Okinawa, aceste produse sunt consumate de 4-5 ori pe săptămână. Carnea și peștele sunt principalele surse de proteine, dar pește este de preferat, căci conține mai puține calorii și grăsimi bune pentru inimă, ajută sistemul osos și e bogat în seleniu și vitamina E. În plus, e bine ca din când în când să mănânci pește crud, căci acizii grași omega-3 nu rezistă la temperaturi înalte. De asemenea, niponii sunt mari consumatori de soia. “Este bogată în substanţe isoflavone, fitoestrogeni care au acţiune antioxidată şi care fac ca menopauza să se instaleze mai greu la femei, dar şi să fie mai uşor tolerată”, mai explică nutriţionistul.

Mersul pe jos

Japonezii folosesc destul de des transportul public. Deşi există un număr mare de maşini în ţară, utilizarea este considerată a fi un lux. De asemenea, japonezii primesc un apel de trezire pentru exerciţii fizice în fiecare dimineaţă. Acest lucru are ca rezultat un nivel sporit de energie, o mai mare concentrare şi o mai bună condiţie fizică.

Bacteriile din alimente

Cel mai important rol al hranei e de a ne asigura energia. În plus, alese cu grijă, alimentele ne păstrează starea de sănătate și ne feresc de anumite boli: cardiovasculare și cerebrovasculare, cancer, osteoporoză, artrită, boli oculare, obezitate și altele asociate unui stil alimentar deficitar. Japonezii consumă în mod tradiţional legume murăte, fermentate; acestea conţin acid lactic şi stimulează proliferarea bacteriilor „bune” din intestin, care ajută la buna funcţionare a sistemului imunitar.

Loading...