În cadrul unuia dintre interviurile LiveDoc, dr. Florin Bălănică, specialist în Medicină Personalizată, Nutriție și Nutrigenomică, a explicat ce înseamnă o alimentație echilibrată.

Medicul a atras atenția că ora la care luăm cina e foarte importantă dar și că trebuie să mâncăm, neapărat, de cinci ori pe zi. ”Metabolismul funcționează ca o mașină, în momentul în care noi îi dăm cheie, motorul pornește și arde combustibil. Dacă noi nu mâncăm numărul de mese, înseamnă că n-am dat cheie și că nu vom arde combustibilul. Tot ce contează nu e să nu mâncăm ci să ardem corect ceea ce mâncăm”, a explicat medicul.

Pentru un stil de viață sănătos și activ, nutriția este foarte importanta.

Potrivit doctorului Florin Bălănică, e foarte important și ce mâncăm, nu doar cât și când mâncăm, așa că a treia regulă e să preferăm:

Proteina animală este unul dintre cei mai consistenți nutrienți. Având un timp de digestie mare, iți vor da o senzație îndelungată de sațietate și nu vei mai fi tentat să iei mici gustări intre mese. De asemenea, consumul de proteine sprijină arderea caloriilor.

proteinele de bună calitate: carnea albă (pui, pește, curcan, fructe de mare), albușul de ou, iaurturile și brânzeturile slabe (2 procente de grăsime)

Legumele de culoare verde care sunt foarte bogate în vitamine, fibre, antioxidanți și au o cantitate foarte mică de zahăr. Legumele sunt bogate în nutrienți, fibre și conțin foarte puține calorii, proprietăți care le transforma în alegerea ideala în dietele pentru slăbit. În plus, se comporta că antioxidanți naturali și inhiba activitatea radicalilor liberi din organism.

În nutriție sunt doar 3 contraindicații generale:

1. Nu amesteca niciodată cele 3 proteine animale (carnea, lactatele și ouăle) pentru că nu le putem metoboliza împreună și pe termen lung duc la o încetinire a metabolismului și la acumularea de kilograme în plus.

2. Nu amesteca niciodată iaurtul cu fructele pentru că au două momente de fermentație diferite — duc la balonare și nu se mai digeră corect alimentele mâncate ulterior

3. Nu consuma ceva dulce sau alcool odată cu masa sau imediat după masă pentru că în ficat există o singură enzimă care metabolizează și grăsimea și alcoolul.

Dezhidratarea atenționează că organismul nu dispune de o cantitate suficienta de apa astfel încât să-și desfășoare toate procesele necesare pentru a funcționă optim. Apa este vehicului folosit de nutrienți pentru a ajunge la celule, așadar ai grija să bei intre 8 și 10 pahare de apă în fiecare zi.

Loading...